E-commerce je konsolidován jako firma v Paraguay
Průměrný kupující Paraguayan používá 2,5 různých kanálů
Podle Paraguayské komory elektronického obchodu (Capace) prochází aktivita v jihoamerické zemi nejlepším rokem s předpokládaným růstem o 75% ve srovnání s rokem 2024 díky digitalizaci malých podniků a zvýšením důvěry spotřebitelů.
V posledních 12 měsících provedlo 8 z 10 Paraguayanů alespoň jeden digitální nákup a frekvence transakcí roste, protože hodnoty, jako je pohodlí a rychlost, převládají nad cenou.
Capace také odhalil, že 68% uživatelů uvádí snadnost procesu a doručení domů jako hlavní důvody výběru digitálního kanálu. 92% Paraguayských zákazníků nakupuje v místních obchodech, což naznačuje konsolidovaný zvyk.
Komora také poznamenala, že MSME (mikro, malé a střední podniky) byly „srdcem ekosystému“. Proto propagace jeho digitální formalizace a přístup k metodám elektronických plateb, logistickým platformám a školení.
Zatímco 81% online nákupů zůstává osobní, využití obchodu s obchodem (B2B) neustále roste, zejména v sektoru potravin, zásob a technologií. Digitalizace těchto podniků je považována za řidiče vytváření pracovních míst a hospodářského a finančního začlenění.
Capace předpokládá velmi pozitivní výhled na rok 2025, s očekáváním, že podnikání v oblasti elektronického obchodování dosáhne do konce roku 2 984 milionů USD, což prokazuje, že toto odvětví již není ve fázi adopce, ale ve fázi trvalé expanze a zralosti.
Kromě toho existuje jistota, že tento trend bude poháněn digitalizací mikrobusiness, konsolidací B2B a pokrokem interoperabilních platebních metod.
Technologické inovace, zejména umělá inteligence (AI) (u chatbotů, virtuálních asistentů a prediktivních systémů), nastavují trend, zatímco omnichannel platformy, které integrují webové stránky, sociální sítě, aplikace a WhatsApp, jsou zásadní, protože průměrný kupující Paraguayan používá 2,5 různých kanálů.
Entita také zdůraznila příznivý stabilní makroekonomický kontext, přičemž růst HDP byl téměř 4% promítnutý na rok 2025, který umísťuje elektronický obchod jako strategický kanál pro expanzi a účinnost.