Koncesní proces pro vodní cestu po řece Paraguay v Brazílii postupuje, protože Národní agentura pro vodní dopravu (ANTAQ) zaslala ministerstvu přístavů a letišť (MPor) nedávno schválený model koncese. Tento model pokrývá 600kilometrový úsek řeky, od Corumbá po Foz do Río Apa, a nyní musí MPor posoudit, zda je v souladu s veřejnými politikami tohoto sektoru.
Alber Vasconcelos, ředitel ANTAQ, zdůraznil, že tyto ústupky jsou zásadní pro zlepšení nákladní a osobní dopravy. Poté se bude konat veřejné projednání s připomínkami a návrhy k navrhovanému modelu.
Během prvních pěti let koncese jsou plánovány bagrovací práce a zlepšení signalizace s počáteční investicí odhadovanou na více než 10 milionů USD. Očekává se, že přepravní kapacita výrazně vzroste, ze 7 milionů na více než 25 milionů tun ročně.
Kromě toho bylo stanoveno, že sazby za přepravu nákladu budou uplatňovány až po zprovoznění služeb a nebudou účtovány za přepravu cestujících nebo malých nákladů. Počáteční sazba byla stanovena až na 0,21 USD za tunu, i když ve výběrovém řízení může být snížena.